Je wilt dat overname van het bedrijf meerwaarde toevoegt aan jouw bedrijf. Daarom laat je je door OOR begeleiden in het overnameproces. Wij hebben al meer dan 25 jaar ervaring met overnames in het Nederlandse MKB. Door de gestructureerde aanpak van OOR:
Wat is het doel van de overname? Is dit hét bedrijf? Doel van fase 1: Voorkomen verspilling energie en kosten aan niet passende overname.
Inschatten kansen op succesvolle overname. Doel van fase 2: Voorkomen afbreken overnameproces zonder goed resultaat
Doel fase 3: Overname tegen de juiste prijs, voorwaarden én garanties.
Implementatie strategie. Plannen met het bedrijf. Doel fase 4: Begeleiden bij realisatie van het doel van de overname. Een overname mét meerwaarde!
Waarom wil je een bedrijf overnemen? Er zijn veel argumenten soms ……..
Wat is jouw reden om een bedrijf te willen overnemen?
Jij hebt strategie en zoekt een bedrijf waarmee je deze strategie kunt realiseren. Het kan het bedrijf zijn waarmee je al eerder zaken hebt gedaan, waar je werkt of hebt gewerkt, of een bedrijf dat door jouw zoektocht in beeld komt.
Naarmate je verder in het overnameproces komt zul je steeds meer moeten investeren in tijd, kosten en energie. Hoe langer en intensiever het overnameproces, hoe groter het afbreukrisico voor jou.
''Veel bedrijfsovernames mislukken!''
Weet je dat meer dan de helft, 60 tot 70%, van de overnames mislukt? Niet mislukt in de zin dat het bedrijf failliet gaat maar als je fors investeert dan doe je dat niet om quitte te spelen. Een overname die geen waarde creëert is een mislukte overname. Maar wanneer de wereld om je heen flink in beweging is, ben je haast verplicht om mee te doen.
Het overnemen van een bedrijf is een belangrijke strategische stap in jouw ondernemerscarrière. Jij wilt geen mislukte overname. Je kunt je in het overnameproces geen misstappen veroorloven. Als je tijdens het overnameproces merkt dat het bedrijf niet past bij jouw ideeën is het moeilijk om af te breken. Je hebt immers al veel tijd en kosten geïnvesteerd. Maar als na overname blijkt dat het overgenomen bedrijf niet aan jouw verwachtingen voldoet, een miskoop is, dan zijn de gevolgen niet te overzien.
Weet je wel zeker dat je dit bedrijf wilt overnemen? Is dit jouw beslissende strategische stap? Ben jij in staat om een succes te maken van deze overname?
Weet je wel zeker: